نوشته شده توسط : مشاور ارشد

فراموشی رمز عبور پادا، یکی از مشکلاتی است که اکثر دانش آموزان با آن مواجه می شوند. ورود به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) از طریق نام کاربری و کلمه عبور امکان پذیر است. پادا که مخفف عبارت سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان می باشد، جهت مشاهده و دریافت کارنامه دانش آموزان راه اندازی شده است. دانش آموزان و والدین برای ورود به پادا باید به آدرس اینترنتی pada.medu.ir مراجعه نمایند.

آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل فراموشی رمز عبور نمی توانند از امکانات سامانه پادا استفاده کنند، باید طی مراحلی برای بازیابی رمز عبور از طریق سایت مذکور اقدام کنند.

سامانه پادا دانش آموزی توسط سازمان آموزش و پرورش با هدف الکترونیک شدن فعالیت مدارس و کاهش مراجعات حضوری ایجاد شده است. در سایت پادا برای معلمان، مدیران و دانش آموزان امکان دسترسی وجود دارد و و ورود به این سامانه از طریق نام کاربری و کلمه عبوری که به هر فرد تخصیص داده شده، امکان پذیر خواهد بود.

دانش آموزان چنانچه رمز عبور خود را فراموش کنند، امکان دسترسی به این سامانه را نخواهند داشت و جهت ثبت نام در مدرسه یا دریافت کارنامه با مشکل مواجه خواهند شد. از این رو باید هرچه سریع تر اطلاعات خود را بازیابی کنند. چنانچه رمز خود را فراموش کرده اید، شرایط بازیابی رمز از سوی سازمان آموزش و پرورش فراهم شده است. در ادامه بیشتر به نحوه بازیابی مستقیم کد امنیتی سامانه پادا خواهیم پرداخت.

به دلیل تغییر و تحولات در سامانه های وزارت و گسترش دولت الکترونیک، سامانه پادا به عنوان سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان راه اندازی شده است که دانش آموزان با نام کاربری و رمز خود وارد این سامانه خواهند شد. نام کاربری پادا برای ورود به سامانه همان کدملی دانش آموزان می باشد. محیط کاربری و نام کاربری سامانه پادا همانند سیدا می باشد. دانش آموزان پایه اول با کد ملی و سایر دانش آموزان با گذرواژه‌ ای که از مدرسه محل تحصیل می‌ گیرند، می‌توانند برای دریافت کارنامه به پادا مراجعه نمایند.

در ادامه به نحوه دریافت رمز عبور سامانه پادا اشاره شده است. برای ثبت نام داخل سامانه پادا می بایست حتما با کد ملی دانش آموز و یک کد ۸ رقمی که به عنوان رمز عبور به واسطه مدیر مدرسه مبدا به دانش آموز داده می شود، انجام پذیرد.
به همین خاطر لازم است تا همکاران محترم جهت تحویل رمز تخصیص داده شده به دانش آموزان از منوی:
▪︎ مدیریت کاربران
▪︎ انتصاب و دسترسی
▪︎ کلمه عبور دانش آموزان
استفاده نمایید. کلاس مربوطه را انتخاب کنید و اسامی دانش آموزان و رمز آن ها قابل مشاهده خواهد بود.

دانش آموزان برای دریافت رمز عبور سایت پرونده الکترونیکی (پادا) برای مشاهده کارنامه، باید به مدیر مدرسه مراجعه نمایند. مدیران مدرسه برای تخصیص کلمه عبور سامانه پادا به دانش آموزان، لازم است مراحل زیر را طی نمایند:

• مراجعه به بخش مدیریت کاربران
• کلیک بر روی گزینه انتصاب و دسترسی
• کلمه عبور دانش آموزان
• انتخاب کلاس مربوطه
• مشاهده اسامی دانش آموزان و رمزعبور آن ها

منبع: https://b2n.ir/a51537

 





:: برچسب‌ها: رمز پادا ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: